3 days in Bangkok | Travelling

26 abril, 2017

1st day  |  District of Khao San Road.

When we arrived at our Hotel, Riva Surya, in Bangkok, around lunch time - it was so warm that the first thing we did was to take a shower and put some fresh clothes on. Despite how tired we were from the flights and the high temperatures, our desire to explore the city was bigger than to stay in the hotel’s pool. First we needed to grab lunch so we went to a restaurant nearby to finally try some Thay food. As our hotel was located near Khaosan Road, The Grand Palace and Wat Pho Temple, we decided to stay in that area for the day.

The Grand Palace was closed during our stay due to the ceremonies for the King Bhumibol Adulyadej who passed away 5 days before our arrival. We couldn't visit it but from outside we could see that it was magnificent. We decided to go to Wat Pho, a Temple just around the corner of the Grand Palace. But, on our way, it started raining and we needed to go back to our hotel. After a shower, the sun was out again so we enjoyed some free time by the pool, drinking cocktails and reading some magazines. At night we went to the main road again to have dinner and this time we ate noodles on the street - you just need to do it! So far, I believe it was one of our best meals in Bangkok.
__

Quando chegamos ao nosso hotel, o Riva Surya, em Banguecoque por volta da hora de almoço - estava tanto calor que a primeira coisa que fizemos mal chegamos ao quarto foi tomar um banho e vestir roupas mais frescas. Apesar de cansados do vôo longo e das altas temperaturas, a nossa vontade de ir explorar a cidade era maior que passar a tarde na piscina. Primeiro queríamos carregar energias com um almoço tipicamente tailandês por isso fomos a um restaurante perto do nosso hotel par experimentar a comida local. Como o hotel ficava perto de Khaosan Road, do Grand Palace e do templo Wat Pho, decidimos ficar por aquela área.

Durante toda a nossa estadia o Grand Palace esteve fechado para as cerimónias fúnebres do Rei Bhumibol Adulyadej, que faleceu cinco dias antes de chegarmos à cidade. Não entramos mas pela parte de fora conseguimos ver um pouco da sua magnificência. Decidimos ir até ao templo Was Pho que fica mesmo ao lado do Grand Palace. No entanto, começou a chover tanto que nñao tivemos outra solução que voltar para ao hotel. Após outro banho, o sol já tinha regressado e por isso aproveitamos o final da tarde pela piscina do hotel, a beber cocktails e a ler umas revistas. À noite , voltamos á rua principal para jantar e acabemos por comer noodles na rua - tipicamente tailandês! na verdade, acredito que foi a melhor refeição que fizemos em Banguecoque.

2nd day  |  Wat Pho Temple & Sky Bar

After an hotel breakfast by the river, we headed to the Wat Pho Temple - known also as the Temple of the Reclining Buddha. On the streets, you couldn't see too many tourists around and Thai people were wearing black in the King's honor. The Temple is bigger than you can imagine and so I advise to go with some extra time.

Wat Pho is one of Bangkok's oldest temples and neither words or pictures are not enough to describe its beauty. I never had such a difficult time trying to capture a building like here - everything meticulously detailed, gold, precious. You need to be there to see it with your own eyes. No picture can fit the 15 m high and 46 m long reclining Buddha figure and capture all the beauty of the little tiles covering the "chedis" which contain the ashes of members of the royal family. It is impressive how much detail and meaning they put in its architecture.

We got the boat and we went to a different area for lunch, later we returned to have some drinks at the Sky Bar bar, it was featured in one of the Hangover movies and it is is the world’s highest open-air bar on the 64th floor of the State Tower. The cocktails are amazing but be ready to pay 5x times more than the ones you drink on the streets. At the end of the night, we got back to Khaosan Road to eat our noodles.

__

Depois de um pequeno-almoço à beira-rio, seguimos novamente para o Was Pho - também conhecido como o Templo do Budah reclinado. Pelas ruas não vamos muitos turistas e todos os tailandeses estavam a usar preto em sinal de respeito pelo Rei. O templo é muito maior do que aquilo que nós pensávamos por isso aconselho-vos a ir sem pressas.

Wat Pho é um dos templos mais antigos de Banguecoque e nem fotos nem palavras podem descrever a sua beleza. Nunca tive tanta dificuldade em captar um edifício como neste templo - tudo era bastante minucioso, dourado e de grande dimensão. Precisam de lá ir para verem com os vossos olhos. Nenhuma fotografia consegue enquadrar a estátua de 15m x 46m do Buda reclinado e capturar a beleza dos mini-mosaicos que cobrem as “chedis” (urnas) com as cinzas dos membros da família real. É impressionante todo o cuidado e significado que eles dão a cada detalhe.

Apanhamos um barco e seguimos para uma área diferente de Banguecoque para almoçarmos, onde voltamos mais tarde para beber um copo ao final do dia no Sky Bar - bar famoso por ter aparecido num dos filmes da Ressaca e por ser o bar aberto mais alto do mundo. Os cocktails era muito bons mas cinco vezes mais caros do que aqueles que encontram pelas ruas da cidade. No final, voltamos a Khaosan Road para jantar mais um prato de noodles.

3rd day  |  Coconut farm, Maeklong Railway Market, Floating Market & Tuk-Tuk

On our third day, we booked a private half-day excursion to visit a Coconut farm and to go see the Floating markets. Our guide was very nice and she spent the journey telling us more about Thai culture and history - I will totally recommend her and it is not so expensive as you may think.

After visiting the coconut farm, she had a surprise for us - visiting Maeklong Railway Market. On the Market, you will find fruit, fresh fish and seafood, fresh meat, vegetables, ... and a train which passes right in the middle of the market. It is hard to believe that a train can come trough the middle of the market. Once the bell rings announcing the train, the shop owners pull back the shop's awnings, to be replaced once the train has passed. It blew our minds! Then we went to the Floating Market where you are advised to negotiate everything you get before you buy it.

After lunch, we went to MBK - a shopping mall - but it wasn't our thing. We headed back to our hotel on a Tuk-Tuk - what an adventure! - but when you are in Thailand, you need to have that experience! For dinner, we headed to Asiatique - a shopping center where you will find restaurants and loads of shops to get souvenirs. We got back home quite early to pack our things and get ready for our early morning flight to Phuket.

__

No nosso terceiro dia, marcamos uma excursão privada de meio-dia para visitarmos uma plantação de cocos e um mercado flutuante. A nossa guia era super simpática e passou a viagem toda a falarmos sobre a história, cultura e curiosidades da Tailândia - aconselho-vos totalmente a fazer esta tour e acreditem que não é tão caro como podem estar a pensar.

Depois de visitarmos a plantação de cocos, a nossa guia tinha uma surpresa para nós - visitar o mercado de Maeklong Railway. No mercado encontram à venda fruta, legumes, peixe, marisco e carne fresca,… e um comboio que passa mesmo pelo meio das bancas! Assim que o sino toca a anunciar a chegada do comboio, os comerciantes puxam os toldes e a banca para trás e voltam a colocar tudo no sitio assim que o comboio passa. Uma coisa incrível! depois seguimos para o mercado flutuante onde tudo o que compram tem que ser (bem) negociado.

Depois de almoço, seguimos para o MBK, um centro comercial que toda a gente nos aconselhou mas que não gostamos muito. Regressamos ao hotel de Tuk-Tuk - que aventura!, mas claro que numa visita à Tailândia não pode faltar. Para jantar, fomos até ao Asiatique, outro centro comercial. com muita oferta de restauração e de lojinhas para comprarem recordações. Voltamos cedo para o hotel para prepararmos as malas para no dia seguinte voarmos até Phuket.